Resepi Sotong Masak Sambal

Saya katakan cara saya kerana ada orang menggunakan bahan dan teknik berbeza. Petua masak resepi sambal sotong kembang mudah jer. ½ cawan air asam jawa. Caranya, kalau anda nakkan sambal yang nampak cantik, menarik dan menggiurkan bila dipandang.

resepi sotong masak sambal
Resepi Sotong Masak Sambal Resep Masakan Khas

resepi sotong masak sambal. Sambal sotong juga amat lazat jika dimakan bersama nasi lemak. Tutup kuali seketika supaya sotong menjadi lembut dan. Jom layan resepi dan cara saya menyediakan sotong. Tutup api dan sedia dihidangkan. Masukkan cili kisar dan sambung tumis sampai pecah minyak. Perapkan dengan garam,gula dan serbuk kunyit.

½ Cawan Air Asam Jawa.


Resepi membuat sambal sotong segar yang enak boleh gunakan bahan iaitu 10 ekor sotong segar, 20 biji cili kering, 10 ulas bawang merah,. Tumis hirisan bawang besar, bawang putih dan serai sehingga naik bau. Petua masak resepi sambal sotong kembang mudah jer.

Tumis Serai Dan Bawang Besar Yang Dihiris.


Caranya, kalau anda nakkan sambal yang nampak cantik, menarik dan menggiurkan bila dipandang. Masukkan cili kisar dan sambung tumis sampai pecah minyak. Ada juga yang menikmatinya bersama masak lodeh.

Panaskan Minyak Bila Minyak Panas Barulah.


3 senduk cili kering yang dikisar. Masukkan sotong yang telah direbus dan kacau rata selama beberapa minit. Sotong merah masak sambal / resepi sambal tumis sotong kembang yang memang lazat dan mudah resepi kak ross post a comment sotong kembang masak kicap pedas.

Masukkan Air Asam Jawa, Gula Dan Garam Secukup Rasa.


Sambal sotong juga amat lazat jika dimakan bersama nasi lemak. Resipi sotong dengan sos telur masin yang paling sedap, mudah dan cepat untuk makan dengan nasi putih sebagai makanan sampingan atau makanan utama. Cara masak sambal sotong kembang & tips sotong kekal lembut · resepi sotong berempah mamak style · cara mudah siang sotong katak · minat sungguh.

Resepi Sotong Kembang Masak Sambal Tong From Www.rasa.my Resepi Sambal Sotong Kembang Berkacang, Che Nom Memang Selalu Masak Sambal Ni Untuk Dipadankan.


Petua untuk masak sambal sotong yang. Jom layan resepi dan cara saya menyediakan sotong. Resepi sambal tumis sotong bahan utama.

Popular Posts

Barang Borong Dari China

Jin Xuan Hong Kong

16000 Yen To Rm

Aeon Bukit Tinggi Klang

Lirik Cakap Ke Tangan

Harga Pos Laju 2019 Ikut Berat

Exact Asia Development Centre Sdn Bhd

Che Ta & Keluarga Ke The House? Episod 2

Harga Tiket Taman Rama Rama Melaka

Full Body Checkup Package In Malaysia